GERHARDSEN GERNER

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JAN CHRISTENSEN

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Jan Christensen – Stranger Love (2015)

Jan Christensen (2013, Oslo)

Jan Christensen – Interrupted Space Continuum (2010)

Jan Christensen – Funky Mental Rabbit Hole (2009)

Jan Christensen – Relative Value (2007)

Jan Christensen (2006)

Jan Christensen – Some Titles for Which I Don’t Know What to Make (2004)

Jan Christensen (2002)



jc



Everybody Thinks That It Means Too Much, 2006
Wall painting, acrylic paint, 450 x 825 cm



Tomorrow Never Comes, 2006
Wall painting, acrylic paint/vinyl letters, Variable dimensions (53 x 153 cm)



Painting myself into a corner
, 2004–2005 + Untitled (Skull), 2005
Inkjet prints, 16,5 x 22 cm, 50 x 40 cm

 


Painting Myself into a Corner, 2004
Inkjet print 16,5 x 22 cm



Painting Myself into a Corner, 2004
Inkjet print 16,5 x 22 cm



Painting Myself into a Corner, 2004
Inkjet print 16,5 x 22 cm



Painting Myself into a Corner, 2004
Inkjet print 16,5 x 22 cm



Untitled (Skull), 2005
Inkjet print 16,5 x 22 cm



Untitled (001), 2005
Acrylic on canvas 50 x 40 cm




Jan Christensen

Exhibition duration: Feb 18–March 11, 2006

c/o – Atle Gerhardsen is pleased to announce Jan Christensen's third solo-exhibition in Berlin.

For the exhibition he will install two text pieces entitled "Tomorrow Never Comes" (2006) and "Everybody Thinks That It Means Too Much" (2005–2006). The first work is a small wall painting that looks like a sentence that has been shuffled, showing hand-written words seemingly misplaced and repeated on the wall. The second piece is a new installment in a series of installations that always has the same title, but which never look the same. The evasive title produces an ambiguous, sometimes confusing, interpretation depending on the interchangeable text or image that is written or depicted.

The idea of rejecting art, and maybe the fear of failing, crystallizes in the small painting "Untitled (001)" (2005). This is the artist's first piece in a numbered series of works where he experiments with painting on canvas. This very first canvas only reads "the fact that this is meaningless doesn't mean that it can't be art". It holds a critical, almost nihilist, acknowledgement of his practice and the objecthood of art, at the same time that it questions the definitions of aura and originality.

The photographs on display document installations where the artist literally painted himself into a corner. These ironic serial gestures refer to the paradox of signature style as the ultimate end of artistic practice.

Jan Christensen was born 1977 in Copenhagen and studied in Oslo at the National College of Art and Design, 1997–2000. We are proud to announce that he will have a solo exhibition at Kunsthaus Baselland in Basel, Switzerland, curated by Sabine Schaschl-Cooper. The exhibition will open 5th of May and will be on display during Art 37 Basel 2006. Kunsthaus Baselland also publishes a book on his work this year. Jan Christensen has recently had residencies at FRAC des Pays de la Loire in Nantes and the Irish Museum of Modern Art in Dublin, and he has been awarded a generous grant from the Pollock-Krasner Foundation, New York.
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Jan Christensen

Ausstellungsdauer: 18. Feb–11. März, 2006

c/o – Atle Gerhardsen ist sehr erfreut, Jan Christensens dritte Einzelausstellung in Berlin ankündigen zu können.

Für die Ausstellung wird er unter anderem die beiden Textarbeiten "Tomorrow Never Comes" (2006) und "Everybody Thinks That It Means Too Much" (2005–2006) installieren. Die erste Arbeit ist ein Wandgemälde, dessen Inhalt sich in Form eines in sich verschobenen Satzes lesen läßt, in dem die handgeschriebenen Wörter scheinbar versetzt und wiederholt wurden. Die zweite Installation ist eine neue Arbeit aus einer Serie von Installationen, die immer denselben Titel tragen, aber optisch und inhaltlich nie gleich ausfallen. Der ausweichende Titel ruft eine doppeldeutige, teils verwirrende Interpretation hervor, abhängig von dem auswechselbaren Text oder Image, das geschrieben oder abgebildet wurde.

Die Idee der Absage an die Kunst – und vielleicht auch die Angst vor dem Scheitern – spiegelt sich in dem kleinen Gemälde “Untitled (001)” (2005) wieder. Es ist die erste Arbeit in einer nummerierten Werkserie, in der Jan Christensen mit dem Malgrund Leinwand experimentiert. Dieses erste Gemälde auf Leinwand zeigt lediglich die Aussage “the fact that this is meaningless doesn’t mean that it can’t be art”. Es beinhaltet eine kritische, fast nihilistische Anerkennung der Praxis und der Objekthaftigkeit von Kunst, kritisiert gleichzeitig aber auch die Definition von Aura und Originalität.

Die vier ausgestellten Fotografien dokumentieren Installationen, in denen sich der Künstler buchstäblich “in die Ecke gemalt” hat. Diese ironisch intendierte Serie bezieht sich auf die Paradoxie der Signifikanz von Stil als das ultimative Ende der künstlerischen Praxis.

Jan Christensen ist 1977 in Kopenhagen geboren und studierte von 1997 bis 2000 an der Nationalen Hochschule für Kunst und Design in Oslo. Wir sind stolz, ankündigen zu können, daß er eine Einzelausstellung im Kunsthaus Baselland in Basel, Schweiz, haben wird. Die Ausstellung, kuratiert durch Sabine Schaschl-Cooper, wird am 5. Mai eröffnet und wird auch während der Art 37 Basel 2006 zu sehen sein. Jan Christensen hatte kürzlich Residenzen der FRAC des Pays de la Loire in Nantes und des Irish Museum of Modern Art in Dublin inne und wurde mit einem großzügigen Stipendium der Pollock-Krasner Foundation, New York, ausgezeichnet.